Založ si blog

Večera Pánova

 

 

Večera Pánova –  ukrižovaný i živý Ježíš v nás,

pamätný Boží  nástroj    –   Ježiš  pri nás.

Prameň života a svätosti –  hodne prijímaný,

milostivý, všemohúci  Hospodin  s nami.

 

Obetovaná krv veľkonočného baránka,

zázračné vyslobodila Židov z Egypta.

S Ježišom jedli nekvasený chlieb na spomienku,

na úctu Pesach – najväčšieho židovského sviatku.

 

Ježiš vzal chlieb dobrorečil a lámal.

Vezmite a jedzte !  Toto je moje telo , kázal.

Potom vzal kalich so slovami vďačnosti.

Pite z neho všetci ! Toto je krv novej zmluvy.

 

Pozrel v pred k Otcu, k požehnaniu večnej zmluvy,

Jeho krv ma byť vyliata  –  prišiel čas Jeho smrti.

Za moje i tvoje brat,  sestra  za  naše neprávosti, hriechy,

na zmierenie s Bohom,  lebo nik nie sme bez viny.

 

Ježiš trpel na kríži  za nás,

od večnej smrti oslobodil nás,

vzkriesený z mŕtvych vstal,

večný život  verným daroval.

 

Vzdávame Ti vďaky  náš všemohúci Bože,

že skrze  obeť Ježišovu môžeme  prísť  k Tebe.

Spravuj naše dni, vo svojej blahosklonnosti, v pokoji,

nech nekráčame do zatratenia ale v ústrety večnosti.

 

S Duchom Svätým veď nás do pokánia – kajúcnosti,

umocni  a obnov nás , v  daroch, cnostiach posilni.

Nech žijeme odovzdane životom viery, lásky, nádeje,

v hriešnosti seba ukrižujeme   –   sebe zomrieme.

 

Dobrorečíme Ti Bože a prinášame Ti obetu chvály,  

za tajomnú moc Eucharistie nad našimi životmi .

V hlbokej účasti na smrti a zmŕtvychvstaní Ježiša,

je naše šťastné víťazstvo i radostná svadba  Baránkova.

 

K môjmu jubileu 22.04.2024

22.04.2024

Oj, je to veľká Božia milosť tu na svete žiť,ešte väčšia, keď sa môžme i „80“ dožiť,v zdraví, sile, Božom požehnaní,v láske k Bohu, k blížnym, milovaní. Že môžeme lásku žiť a blížnych milovať,tvorivosť konať a ňou iných povzbudzovať.Slabým pomáhať a viesť ich do žitia krás,oj, to je šťastie, chvála Ti, drahý Otče náš. Keď som ja [...]

Raduj sa v Ňom! – Vzkriesenie – svedectvo

19.04.2024

„Ja radovať sa budem v Hospodinovia jasať v Bohu mojej spásy.“Iba v ňom nájde duša moja potešenie,On je pri každej mojej činnosti pri mne. Len na pokorných a v duchu zronených,čestných, úprimných, vo viere chodiacich,tých, čo sa pred Božím slovom chvejú,mocné Božie pomazanie anjeli vylejú. On je mojím milostivým Otcom,len v Ňom som vzácnym človekom.Dáva mi [...]

Uzdravenie – gangrén – svedectvo

19.04.2024

Keď už neviem čo mám robiť,keď už sa nemám na koho obrátiť,v hlbokej pokore, úcte, vo viere,zdvíham oči k Tebe Pane. Keď k Tebe otvorím svoje srdce,keď k Tebe vystriem ruky svoje,Tvoja vzácna blízkosť je vždy pri mne,v Tvojej milosti je pre mňa riešenie. Oslovili ma tieto spásonosné slová,od sv. Petra Fouriera zo 17. storočia,pripomenuli mi zázračné Božie [...]

Saleziáni, majstrovstvá Slovenska, hokejbal, kategória U15, Nová Dubnica, mReportér

Aj kresťania sa vedia zabávať. Po omši to roztočili s hokejkami na ihrisku

24.04.2024 05:00

Zábery z vydarenej akcie zachytil mReportér Daniel Imriška.

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 347
Celková čítanosť: 759359x
Priemerná čítanosť článkov: 2188x

Autor blogu

Kategórie