Založ si blog

Kresťanská meditácia

Na svojom lôžku o Tebe, ó, Bože dňom i nocou rozjímam,
do duchovných schopností svoj rozum, vôľu, srdce zapájam.
Môj ľudský duch sa snaží pochopiť Tvoj zámer so mnou,
meditujem, veď je to účinnejší spôsob, ako modlitba slov.

Už ranní kresťania Božiu Pravdu v duchu rozjímali,
žili spravodlivo, čestne, vrúcnou láskou sa milovali.
Vo svojom vnútri prítomnosť Božiu hojne zažívali,
pomazaní vzácni Boží služobníci sa z nich stavali.

Meditácie, rozjímanie, kontemplácie, hĺbanie
či hovorenie v iných jazykoch, ako Božie slovo káže,
majú pre ľudstvo zhodné, prevratné duchovné ciele,
rozvinúť myseľ, byť citlivý na Boží hlas, Božie srdce.

Meditovať sa bránime, vraj to nie je kresťanským zvykom,
praktizujú to len nekresťania, tak dajme tomu zbohom.
Nuž pravda je iná, meditácia nám myseľ formuje,
láskou kyprí, vznešenosť vnáša, šľachtí ústrojne.

Ma-ra-na-tha, Ma-ra-na-tha, Ma-ra-na-tha,… (Pane príď),
takúto mantru sa modlil prvý kresťan, neskôr len mních.
Zľahka zavrel oči, pokojne, spriama posadil sa,
v duchu opakujúc mantry, ostal bdelý, uvoľnil sa.

Ma-ra-na-tha,… v mysli s ľahkosťou vyslovoval,
ráno i večer takto asi dvadsať minút sa modlieval.
Nemal žiadne predstavy, nad ničím nepremýšľal,
iba ako duch mu mantru hovorí, to v srdci vnímal.

Ma-ra-na-tha,… slabiky rovnej dĺžky vyslovenej,
pomôžu pri upokojení našej mysle rozptýlenej.
Opakovaním – do hlbšieho ticha dostávame sa,
priam k prostote dieťaťa, očista srdca deje sa.

Vo svojom vnútri si takto vzácny stav tvorime,
zažívame Božiu milosť, liečime sa a vzpružíme.
Láskavou radosťou žiarime, pozitívne zmýšľame,
úspešní tu na zemi i pre večnosť sa stávame.

Raduj sa v Ňom! – Vzkriesenie – svedectvo

19.04.2024

„Ja radovať sa budem v Hospodinovia jasať v Bohu mojej spásy.“Iba v ňom nájde duša moja potešenie,On je pri každej mojej činnosti pri mne. Len na pokorných a v duchu zronených,čestných, úprimných, vo viere chodiacich,tých, čo sa pred Božím slovom chvejú,mocné Božie pomazanie anjeli vylejú. On je mojím milostivým Otcom,len v Ňom som vzácnym človekom.Dáva mi [...]

Zdvíham oči k Tebe Pane – gangrén – svedectvo

19.04.2024

Keď už neviem čo mám robiť,keď už sa nemám na koho obrátiť,v hlbokej pokore, úcte, vo viere,zdvíham oči k Tebe Pane. Keď k Tebe otvorím svoje srdce,keď k Tebe vystriem ruky svoje,Tvoja vzácna blízkosť je vždy pri mne,v Tvojej milosti je pre mňa riešenie. Oslovili ma tieto spásonosné slová,od sv. Petra Fouriera zo 17. storočia,pripomenuli mi zázračné Božie [...]

Na seba zabúdaj a mier predkladaj

17.04.2024

„Spravodliví sa však tešia a jasajú,pred Bohom radostne plesajú.“Nepriatelia sa rozpŕchnu, uniknú,bezbožní pred Bohom zahynú. Čím viac utrpenie s radosťou prijímaš,tým sa bližšie k Bohu dostávaš.A keď Ježišovi svoju dušu oddáš,tým dokonalejší – svätejší sa stávaš. Už na seba – čo najviac – zabúdaj,svetlo viery v láske iným [...]

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 346
Celková čítanosť: 757535x
Priemerná čítanosť článkov: 2189x

Autor blogu

Kategórie