Založ si blog

Začiatok vojny v Iraku – svedectvo. . .

 

28. marca 2018 bolo tomu 15 rokov,

kráčal som po Námestí SNP Bratislavou.

Zbadal som na stĺpe malý oznam,

zajtra sa koná protest proti vojnám.

 

Že sa ho zúčastním, v duchu som si sľúbil,

o tretej v noci ma však náš Pán zobudil.

Nadiktoval mi silné myšlienky, slová:

„dnes to tam prednes – je to moja vôľa.“

 

Ráno, keď išla manželka do práce,

dal som jej to čítať, či je to tam správne?

„Je to dobré, veľmi silné, čo s tým ideš spraviť?

Rečniť! Čo si to vymýšľaš! To ty nevieš robiť!“

 

O 17. hodine som prišiel na protest vzoprieť sa,

viali tam mnohé zástavy a hrala arabská hudba.

Viac ako sto moslimov i našich len tam smutne stáli,

rečniť nikto nemienil, fotografie obetí v rukách mali.

.

Išiel som za organizátormi, že by som chcel rečniť.

„To máte proti vojne? Áno, ale chcem sa i modliť.“

„Kresťanskú modlitbu to si neprajeme“ – prepis som im dal,

o pár minút vravia: „poďte to predniesť, aranžér ma volal.“

 

Aj keď ste, ako ja, len krátko znovuzrodení,

Boh vám dá smelosť, ráznosť i v rečnení.

Božia prítomnosť počas prejavu bola tak silná,

že moslimky si slzy utierali, pokľakli na kolená.

 

Odpusťme brat bratovi, národ národu,

aby netrpeli nevinné obete krutú hrôzu,

aby nie zloba, ale mier a láska v nás vládla,

aby dobrota, radosť, spravodlivosť zavládla.

.

Jediný víťaz v tomto svete je syn Boží Kristus,

len On na kríži zomrel za našu spravodlivosť.

Ihneď zastavme túto nezmyselnú vojnu v Iraku,

ktorá prinesie chaos, nepokoj a stratu nám i svetu.

 

Po skončení príhovoru ma prišli piati moslimovia objať,

ďakovali a pýtali sa kto ma z predstavených poslal kázať?

„Nikto, len hlas Boží som prijal. To Boh teraz na nás myslí?“

Zrazu všetci piati pokľakli, Boha chválili a velebili.

 

I keď tam boli prítomné spravodajské televízne štáby,

nikde tento môj príhovor nebol odvysielaný.

Aj navštívené veľké redakcie ho odmietli publikovať,

nuž sa nečudujme, aká skrivodlivosť sa deje a ešte bude diať.

Raduj sa v Ňom! – Vzkriesenie – svedectvo

19.04.2024

„Ja radovať sa budem v Hospodinovia jasať v Bohu mojej spásy.“Iba v ňom nájde duša moja potešenie,On je pri každej mojej činnosti pri mne. Len na pokorných a v duchu zronených,čestných, úprimných, vo viere chodiacich,tých, čo sa pred Božím slovom chvejú,mocné Božie pomazanie anjeli vylejú. On je mojím milostivým Otcom,len v Ňom som vzácnym človekom.Dáva mi [...]

Zdvíham oči k Tebe Pane – gangrén – svedectvo

19.04.2024

Keď už neviem čo mám robiť,keď už sa nemám na koho obrátiť,v hlbokej pokore, úcte, vo viere,zdvíham oči k Tebe Pane. Keď k Tebe otvorím svoje srdce,keď k Tebe vystriem ruky svoje,Tvoja vzácna blízkosť je vždy pri mne,v Tvojej milosti je pre mňa riešenie. Oslovili ma tieto spásonosné slová,od sv. Petra Fouriera zo 17. storočia,pripomenuli mi zázračné Božie [...]

Na seba zabúdaj a mier predkladaj

17.04.2024

„Spravodliví sa však tešia a jasajú,pred Bohom radostne plesajú.“Nepriatelia sa rozpŕchnu, uniknú,bezbožní pred Bohom zahynú. Čím viac utrpenie s radosťou prijímaš,tým sa bližšie k Bohu dostávaš.A keď Ježišovi svoju dušu oddáš,tým dokonalejší – svätejší sa stávaš. Už na seba – čo najviac – zabúdaj,svetlo viery v láske iným [...]

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

šimkovičová

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 346
Celková čítanosť: 757513x
Priemerná čítanosť článkov: 2189x

Autor blogu

Kategórie