Biedny ja človek – pomôž mi Bože

15. augusta 2014, mil44, Nezaradené

 

Konám to čo nenávidím – nechcem,
nečiním totiž dobré – to čo chcem.
S presvedčením súhlasím s Božím zákonom,
hriech mi však myseľ zotročuje – biedny som.
 
Človek je ovládaný hriešnou prirodzenosťou,
apoštol Pavel ho nazýva „starým človekom“,
to je tá naša časť, ktorá nás ťahá k hriechu,
drží ľudí v putách, láka k hriešnemu životu.
 
Tento „starý človek“ nemôže byť bez Boha iný,
početné programy na zmenu zločincov sklamali.
Filozofické a psychologické teórie zmenu nespôsobia,
pretože nejednajú s vnútornou špatnosťou človeka.
 
Všemohúci Hospodin išiel na koreň tohto problému,
odpustil naše hriechy – oslobodil od moci hriechu,
zjavila sa spravodlivosť Božia uplatňovať právo, konať múdro,
pre obeť Ježiša na kríži – pre Jeho mocné vykupiteľské dielo.
 
Všetci sme zhrešili a nemáme Božej slávy,
ospravedlnení sme však zadarmo z Jeho milosti,
pre Ježišov život a triumf na Golgotskom kríži,
pre jeho umučenie, obetnú krv, a jazvy.
 
A teraz na chvíľku – odlož……. báseň túto.
Postav sa pred Boha v duchu a pravde chváľ Ho,
pokorne sa kajaj a pros o odpustenie a milosť,
nechaj sa viesť Duchom svätým – sprav Ježiša Pánom…..
 
Aké úžasné – aká zmena, Božia moc ma zachránila,
nie intelektom ale postojom k Bohu môjho srdca.
Pre moje neprávosti, priestupky – za môj pokoj,
pre moje zdravie, radosť – víťazstvo v Ňom.
 
Spolu s Kristom som v ponebeských oblastiach posadený,
z duchovnej smrti som teraz vierou vzkriesený.
Došiel som hojnej milosti a daru spravodlivosti,
som Božím dieťaťom, plný požehnania, lásky, radosti.