Mil. . . : “ Viazaničkou myrhy je môj milý. „

8. septembra 2014, mil44, Nezaradené

 

 

Viazaničkou myrhy je môj milý,

kytičkou voňavou božských vôní,

On je mi všetkým, On je tak vzácny,

v Ňom som zaľúbený i stále šťastný.

 

On s nami, s Duchom Svätým, súcití,

vo chvíľach bôľu, žiaľu i potechy,

milosť  u Neho  máme vždy v hojnosti,

a  svetlo nádeje  v záštite  večnosti.

 

V Ňom máme ten poklad vítaný,

po čom naše srdce večne túži,

radosť vznešenú nad radosti,

a lásku nebeskú už  v časnosti.

 

On je Lekár, Kňaz i Priateľ drahý,

život, smrť  i  naše vzkriesenie,

V Ňom sú všetky  poklady a cnosti,

vernosť, odvaha i sebazaprenie.

 

On pomáha nám mužnieť a v pomazaní rásť,

obliecť sa v Jeho rúcho a hriech porážať,

radiť sa s Ním, tešiť i utrpenie strádať,

k trónu Nebeskému, k Otcovi prichádzať.

 

On vyzýva nás do Božieho odpočinku ísť,

srdce si nezatvrdiť  –  od  Boha neodísť,

iných povzbudzovať, kým je čas milosti,

žiť život bez odsúdenia  –  žiť  v svätosti.

 

Požehnaný ten, kto živého Boha prijal,

ktorého si Pán na svoju slávu vyňal,

kto v radostnom šťastí vo viere hovorí,

viazaničkou myrhy je môj  Ježiš milý.