Založ si blog

Vieruzvestovia

Preto čujte, Sloveni, Bohom vyvolení

dar tento je naozaj od Boha daný.

Čujte, že Slovo, od Boha prišlé,

Slovo živiace ľudské mysle…

.

Na samom začiatku kultúry našej,

v zrozumiteľnej reči ľudu slovanského,

uviedli „Proglasom“ preložené Sv. písmo,

solúnski bratia Sv. Cyril a Metod.

.

Už nielen latinčina, gréčtina a hebrejčina,

ale i staroslovenčina liturgickým jazykom znela.

Revolúcia Božieho Ducha v slovanstve započala

na Veľkej Morave, v Nitre a na hradnom kopci Devína.

.

Poklad skvostný, dar Boží, v tisícročí siedmom,

bárs i Sloveni vstanú a patria k veľkým národom!

Bohoslovecká odbornosť, vedecká zdatnosť,

sa tak stali kultúry našej pevným základom.

.

Vďaka Bohu, že knieža Rastislav solúnskych bratov pozval,

že Slovania Božou pravdou a múdrosťou začali rásť.

Na hrade Devín vyučili dvesto bohoslovcov,

horlivo šírili evanjelium slovanským ľuďom.

.

Žiariví vierozvestci sa stali spolupatrónmi Európy,

k ich odkazu sa hlásia všetky slovanské národy.

Nimi prinesený symbol byzantského dvojkríža,

stal sa hrdým znakom i nášho slovenského národa.

.

S pietou na týchto Božích služobníkov spomínajme,

že nám dali písmo, kultúru a inšpirácie duchovné.

Nevzdali to, aj keď si medzi nami vytrpeli príkorie mnohé,

povzbudili nás k hrdej zrelosti, tak na nich nezabúdajme!

.

Geniálna spirituálna skladba Proglas

k obráteniu mnohých priviedla. Znovuzrodí aj nás?

Myšlienkové bohatstvo, účinné emotívne zvuky,

Trojicu Božiu k nám blíži, oj, sajme z nej, rady, sily.

.

Vstúpme aj my, ako Oni do reality vrúcnej modlitby,

so živým Kristom nielen slovom ale i životom a činmi!

Vidieť veci duchovným zrakom skôr, než sa prejavia,

len tak sa svet zachráni od hrôz, chaotického zmietania.

.

Oj, Otče, nuž , Vierozvestcov v Tebe slávne slávme!

 

 
 

 

 

 

 

K môjmu jubileu 22.04.2024

22.04.2024

Oj, je to veľká Božia milosť tu na svete žiť,ešte väčšia, keď sa môžme i „80“ dožiť,v zdraví, sile, Božom požehnaní,v láske k Bohu, k blížnym, milovaní. Že môžeme lásku žiť a blížnych milovať,tvorivosť konať a ňou iných povzbudzovať.Slabým pomáhať a viesť ich do žitia krás,oj, to je šťastie, chvála Ti, drahý Otče náš. Keď som ja [...]

Raduj sa v Ňom! – Vzkriesenie – svedectvo

19.04.2024

„Ja radovať sa budem v Hospodinovia jasať v Bohu mojej spásy.“Iba v ňom nájde duša moja potešenie,On je pri každej mojej činnosti pri mne. Len na pokorných a v duchu zronených,čestných, úprimných, vo viere chodiacich,tých, čo sa pred Božím slovom chvejú,mocné Božie pomazanie anjeli vylejú. On je mojím milostivým Otcom,len v Ňom som vzácnym človekom.Dáva mi [...]

Uzdravenie – gangrén – svedectvo

19.04.2024

Keď už neviem čo mám robiť,keď už sa nemám na koho obrátiť,v hlbokej pokore, úcte, vo viere,zdvíham oči k Tebe Pane. Keď k Tebe otvorím svoje srdce,keď k Tebe vystriem ruky svoje,Tvoja vzácna blízkosť je vždy pri mne,v Tvojej milosti je pre mňa riešenie. Oslovili ma tieto spásonosné slová,od sv. Petra Fouriera zo 17. storočia,pripomenuli mi zázračné Božie [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 347
Celková čítanosť: 759713x
Priemerná čítanosť článkov: 2189x

Autor blogu

Kategórie