Založ si blog

Vznešenosť

Človek – ako silná, inteligentná a milujúca bytosť,
nosí v sebe transformačnú a obnovujúcu schopnosť.
Trpezlivou praxou a neochvejnou vytrvalosťou,
prejde cez bránu chrámu poznania s blaženosťou.

Ale keď myšlienky sú plné strachu, pochybností,
pretvoria sa do slabošstva, zbabelosti a váhavosti.
Lenivé myšlienky, do nečestnosti, žobroty a falošnosti,
nenávistné a odsudzujúce – do obviňovania a násilnosti.

Ľudia, ktorí žijú v strachu z choroby, jej aj podľahnú,
nečisté úmysly ich nervovým systémom otrasú.
Pribúdajúce vrásky sú vyryté ich pochabosťou,
hnevom a pýchou, či inou zlou vlastnosťou.

Len ten, kto poctivo každú trpkú myšlienku odvrátil,
kto sa pred sebaukrižovaním, či ťažkým súžením nezložil,
dosiahne s Bohom výšin svojich najvznešenejších cieľov,
svet sa mu stane vľúdnejší, zažiari skvostom, nehou.

A jeho krásne, nežné, súcitné, prívetivé myšlienky,
sa vykryštalizujú do milostiplnej, pôvabnej mienky.
Statočné, sebaisté a rozhodné do odvahy a bravúrnosti.
Rázne do čistoty, usilovnosti a vľúdnych okolností.

A, keď má ešte aj hlad po Bohu a živý kontakt s Ním,
keď upiera zrak na Neho a činí pokánie zo svojich vín,
uctieva Ho a stíši svoje myšlienky, vôľu, emócie,
v jeho srdci mu prúd myšlienok Božích jasne znie.

Teda drž pevne svoju myseľ – tok myšlienok – a ovládni ho,
keď v jadre tvojej duše veliteľ ešte spí – prebuď ho!
Sebaovládanie je moc. Správna myšlienka je maestro.
Povedz svojmu srdcu: Mier, pokoj a ži s Ježišom sladko!

Rozhodni sa pozitívne myslieť, na zlo zabúdať,
pretvor svoje staré ja, začni sa usmievať,
a tvoj duch, s Božím Duchom už svižne kráča,
zažívaš vznešenosť – vznášaš sa ako vtáča.

K môjmu jubileu 22.04.2024

22.04.2024

Oj, je to veľká Božia milosť tu na svete žiť,ešte väčšia, keď sa môžme i „80“ dožiť,v zdraví, sile, Božom požehnaní,v láske k Bohu, k blížnym, milovaní. Že môžeme lásku žiť a blížnych milovať,tvorivosť konať a ňou iných povzbudzovať.Slabým pomáhať a viesť ich do žitia krás,oj, to je šťastie, chvála Ti, drahý Otče náš. Keď som ja [...]

Raduj sa v Ňom! – Vzkriesenie – svedectvo

19.04.2024

„Ja radovať sa budem v Hospodinovia jasať v Bohu mojej spásy.“Iba v ňom nájde duša moja potešenie,On je pri každej mojej činnosti pri mne. Len na pokorných a v duchu zronených,čestných, úprimných, vo viere chodiacich,tých, čo sa pred Božím slovom chvejú,mocné Božie pomazanie anjeli vylejú. On je mojím milostivým Otcom,len v Ňom som vzácnym človekom.Dáva mi [...]

Uzdravenie – gangrén – svedectvo

19.04.2024

Keď už neviem čo mám robiť,keď už sa nemám na koho obrátiť,v hlbokej pokore, úcte, vo viere,zdvíham oči k Tebe Pane. Keď k Tebe otvorím svoje srdce,keď k Tebe vystriem ruky svoje,Tvoja vzácna blízkosť je vždy pri mne,v Tvojej milosti je pre mňa riešenie. Oslovili ma tieto spásonosné slová,od sv. Petra Fouriera zo 17. storočia,pripomenuli mi zázračné Božie [...]

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Eurovoľby / Štrasburg / Európsky parlamentu /

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.

hazard, hracie automaty, vyherne automaty

Poslanci schválili úplný zákaz pôsobenia herní a kasín na území Banskej Bystrice

23.04.2024 18:38

Mestskí poslanci posledných viac ako desať rokov pravidelne diskutovali o regulácii hazardných hier, ale nikdy ich úplne nezakázali.

Peter Náhlik

Parlamentný výbor chce od poslanca Náhlika vysvetlenie k jeho majetkovým pomerom

23.04.2024 17:45

Mal by vysvetľovať, prečo neuviedol v majetkovom priznaní za rok 2022, že vlastní vilu v Bratislave.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 347
Celková čítanosť: 759251x
Priemerná čítanosť článkov: 2188x

Autor blogu

Kategórie