Založ si blog

Slováci

Jonáš Záborský – Slováci

 .

Báseň napísaná pred asi 150-timi rokmi

.

Prečo sa ten slovenský ľud každého tak bojí?

Doja si ho sťa kravičku a on ticho stojí!

Ľudia idú ako ovce, kam ich baran vedie,

a ku stolu chodia vtedy, keď je po obede.

 .

Vyvolia si za vyslanca, koho im rozkážu,

keď majú raz ruky voľné, sami si ich zviažu.

Či to tak má byť naveky? Niet Slovákom rady?

Kto si sám nevie byť pánom, nedočká sa vlády!

 .

Čas dozrel, nuž pridávam…:

 .

A, už Slovač nebojí sa, ona rezko, múdro vstáva,

krivda páchaná, vraždou novinára Kuciaka skončila!

V srdciach delá zahrmeli, skrivodliví oligarchovia padnú!!!

Spravodlivosť už, už vchádza, schopná „mládež“ preberá vládu.

 .

Hoj, pod Tatranským Kriváňom národ začal napredovať,

podvody a korupciu odmietal, umienil si čestne kráčať.

Boh si ho obľúbil, bo Jeho vôľu sväte žil,

nebesá mu otvoril, šťastím radoval sa s ním.

 

 

Oj, láska naša, svieť nám, svieť!

27.04.2024

Ój, láska naša – vec prešťastná,pokoj i radosť nám prináša,keď nám srdce láskou horí,očarí nás – veď sme šťastní. Čo z lásky vyviera, nikdy neuschne,dotvára v nás dielo prevzácne.Stávame sa božími nástrojmi,by sme druhým nehu priniesli. Biblia nás všetkých prosí – vedie,žite láskou – je to Božie prianie!Ono nás to povedie v Bohu [...]

K môjmu jubileu 22.04.2024

22.04.2024

Oj, je to veľká Božia milosť tu na svete žiť,ešte väčšia, keď sa môžme i „80“ dožiť,v zdraví, sile, Božom požehnaní,v láske k Bohu, k blížnym, milovaní. Že môžeme lásku žiť a blížnych milovať,tvorivosť konať a ňou iných povzbudzovať.Slabým pomáhať a viesť ich do žitia krás,oj, to je šťastie, chvála Ti, drahý Otče náš. Keď som ja [...]

Raduj sa v Ňom! – Vzkriesenie – svedectvo

19.04.2024

„Ja radovať sa budem v Hospodinovia jasať v Bohu mojej spásy.“Iba v ňom nájde duša moja potešenie,On je pri každej mojej činnosti pri mne. Len na pokorných a v duchu zronených,čestných, úprimných, vo viere chodiacich,tých, čo sa pred Božím slovom chvejú,mocné Božie pomazanie anjeli vylejú. On je mojím milostivým Otcom,len v Ňom som vzácnym človekom.Dáva mi [...]

Mária Kolíková

Kolíková návrh na svoje odvolanie vníma ako výkrik koalície „kto sa nám postaví, pôjde dole“

02.05.2024 17:57

Koaliční poslanci Kolíkovej vyčítajú aj to, že podpísala podnet na generálnu prokuratúru týkajúci sa zmeny štatútu SIS.

Robert Kaliňák

Krúpa má podozrenie, že Kaliňák koná v záujme cudzích zbrojárskych spoločností

02.05.2024 16:19

Krúpa avizoval, že téma sa možno bude riešiť aj na budúcotýždňovom výbore.

Belgium EU Summit

Všetci nacionalisti sú 'skrytí brexiteri', ničia každú krajinu. Zobuďte sa Európania, odkázal Macron

02.05.2024 16:11

Prieskumy volebných preferencií vo Francúzsku nateraz vedie krajne pravicové Národné združenie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 348
Celková čítanosť: 762619x
Priemerná čítanosť článkov: 2191x

Autor blogu

Kategórie