Založ si blog

Mil. .. : “ Mystika „

 

 

Keď hlbiny hlbín ľudskej bytosti,

stretajú sa u trónu Božej milosti,

s Bohom v duchovnej pravosti,

je  to jedinečnosť ľudskej  vážnosti.

 

Už nežijem ja, ale vo mne žije Kristus,

prechádzam z obmedzeného sveta vo večnosť,

získavam vedomosť o niečom svätom, božskom,

o tajomstve  duchovnom skrytému od vekov.

 

S naprostou vyrovnanosťou a s vnútorným pokojom,

s priechodnením , svojho ja, ega s Božou pomocou,

slobodným  od morálnych klišé i vlastných žiadostí,

cestou očisťovania od všetkých ľudských  slabostí.

 

Nie nihilizmus, ale živý záujem o stvorené veci,

nie intenzívna skúsenosť, ale pevnosť viery v srdci,

nie len  pre pustovníkov či oddaných ľudí meditácii,

ale pre všetkých, ktorí Ježiša Krista ako Pána prijali.

 

Vnútorné stíšenie  v akomsi polospánku ducha,

s dosiahnutím kontroly myšlienok, i samého seba,

získaním nadvlády nad svojím vnútrom, duchom,

nie vytržením, nie extázou, ale zjednotený  s Bohom.

 

Takto, aspoň pár minút  v ponorení  mysle zotrvať,

vnútornom pokoji, v blaženosti sa  Bohu odovzdať,

kým  harmónia  Božej lásky naše vnútro nenaplní,

aby náš život  bol následne Ježišu Kristu podobný.

 

Poznávanie  tajomstva Božieho je postupné, etapové,

od jednoduchého až po neobyčajne nadzmyslové,

rast Slova v duši je spätý s nadobúdaním čností,

a tým zároveň rozširovaním poznania – múdrosti.

 

Duša sa nám upokojí, len keď spočinie v Tebe,

keď už nie naše túžby, lež Ty, Hospodine,

láska Božia žiarivá, prúdi  k nám Božím prúdom,

a milosť Božia bezbrehá, vedie nás  Svätým Duchom .

 

S Tebou sa Bože zjednotiť, do  tajomstva vplynúť,

Tvoju slávu, lásku zažiť, k Tebe sa  Otče vinúť,

poznať Tvoju vôľu, priviesť mnohých k Tebe,

svet meniť k blahu, poslanie plniť drahocenné.

 

Ľudská duša sa necháva uniesť Božím slovom,

do kráľovskej komnaty vzácnych  tajov s Bohom,

z dievčaťa sa stáva snúbenica rúča, roztomilá,

s božstvom Slova sa ona  navždy  zasnúbila.

 

Pred  nebeským  trónom Božím svätej Trojice,

s anjelmi chválime a uctievame Božie srdce,

s vôňami kvetov, prenádherných jasných farieb,

v čarokrásnej prírode, nad ktorej nádheru už niet.

 

Ó,  aká to slasť, aké to nevšedné objatie,

ó, aká to vznešenosť, a to srdečné  prijatie,

vnútro naše priam zázračne sa k dobru mení,

to je ten vzácny mystický stav, stav Boží, prirodzený.

K môjmu jubileu 22.04.2024

22.04.2024

Oj, je to veľká Božia milosť tu na svete žiť,ešte väčšia, keď sa môžme i „80“ dožiť,v zdraví, sile, Božom požehnaní,v láske k Bohu, k blížnym, milovaní. Že môžeme lásku žiť a blížnych milovať,tvorivosť konať a ňou iných povzbudzovať.Slabým pomáhať a viesť ich do žitia krás,oj, to je šťastie, chvála Ti, drahý Otče náš. Keď som ja [...]

Raduj sa v Ňom! – Vzkriesenie – svedectvo

19.04.2024

„Ja radovať sa budem v Hospodinovia jasať v Bohu mojej spásy.“Iba v ňom nájde duša moja potešenie,On je pri každej mojej činnosti pri mne. Len na pokorných a v duchu zronených,čestných, úprimných, vo viere chodiacich,tých, čo sa pred Božím slovom chvejú,mocné Božie pomazanie anjeli vylejú. On je mojím milostivým Otcom,len v Ňom som vzácnym človekom.Dáva mi [...]

Uzdravenie – gangrén – svedectvo

19.04.2024

Keď už neviem čo mám robiť,keď už sa nemám na koho obrátiť,v hlbokej pokore, úcte, vo viere,zdvíham oči k Tebe Pane. Keď k Tebe otvorím svoje srdce,keď k Tebe vystriem ruky svoje,Tvoja vzácna blízkosť je vždy pri mne,v Tvojej milosti je pre mňa riešenie. Oslovili ma tieto spásonosné slová,od sv. Petra Fouriera zo 17. storočia,pripomenuli mi zázračné Božie [...]

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 347
Celková čítanosť: 759776x
Priemerná čítanosť článkov: 2190x

Autor blogu

Kategórie