Založ si blog

40. výročie samostatnej provincie



Po 1100 rokoch, pred 40. rokmi, národ Slovenský,
samostatnú provinciu dosiahol v Katolíckej cirkvi.
Semeno zasiate svätým Metodom v nádeji šľachtené,
čo ho búrky, hromy, spevnili, v zelenajúci strom rastie.

Naplnila sa tak dávna túžba slovenských katolíkov,
byť na svojom území rozhodným Božím správcom.
Tento krok sa stal predzvesťou slobody uvoľnenia,
vtedajšieho tvrdého cirkevného  prenasledovania.

Dnes, keď si pripomíname túto pamätnú udalosť,
ktorej plody si užívame, majme v srdciach vďačnosť.
Poďakujme Bohu za túto, pre nás, Jeho cennú milosť,
oblečme si pokoru, lásku, vľúdnosť i svätosť.

By Božská iskra, ktorá v nás drieme, rozdúchaná bola,
vznešenou krásou, Božou lahodnosťou  horela,
a duša i keď ešte krídla nemá, by lietať mohla,
slasťou nás kúzlila, vnútorným pôvabom žila.

Nech náš národ Slovenský úspešne sa zlepšuje a rastie,
spravodlivosť a čestnosť, v každom dianí nech vládne.
Oj, nech Slováci by pokojne, radostne a šťastne žili,
o to ťa pri spomienke, vrúcne prosíme, drahý náš Otče milý.

K môjmu jubileu 22.04.2024

22.04.2024

Oj, je to veľká Božia milosť tu na svete žiť,ešte väčšia, keď sa môžme i „80“ dožiť,v zdraví, sile, Božom požehnaní,v láske k Bohu, k blížnym, milovaní. Že môžeme lásku žiť a blížnych milovať,tvorivosť konať a ňou iných povzbudzovať.Slabým pomáhať a viesť ich do žitia krás,oj, to je šťastie, chvála Ti, drahý Otče náš. Keď som ja [...]

Raduj sa v Ňom! – Vzkriesenie – svedectvo

19.04.2024

„Ja radovať sa budem v Hospodinovia jasať v Bohu mojej spásy.“Iba v ňom nájde duša moja potešenie,On je pri každej mojej činnosti pri mne. Len na pokorných a v duchu zronených,čestných, úprimných, vo viere chodiacich,tých, čo sa pred Božím slovom chvejú,mocné Božie pomazanie anjeli vylejú. On je mojím milostivým Otcom,len v Ňom som vzácnym človekom.Dáva mi [...]

Uzdravenie – gangrén – svedectvo

19.04.2024

Keď už neviem čo mám robiť,keď už sa nemám na koho obrátiť,v hlbokej pokore, úcte, vo viere,zdvíham oči k Tebe Pane. Keď k Tebe otvorím svoje srdce,keď k Tebe vystriem ruky svoje,Tvoja vzácna blízkosť je vždy pri mne,v Tvojej milosti je pre mňa riešenie. Oslovili ma tieto spásonosné slová,od sv. Petra Fouriera zo 17. storočia,pripomenuli mi zázračné Božie [...]

Rusko, Ukrajina, vojna, konflikt, Donbas

Omilostení zločinci páchajú v Rusku zverstvá. Brutálne vraždy a znásilnenia veteránov z frontu otriasli krajinou

24.04.2024 16:17

Bývalý vojak svoju obeť najskôr uškrtil a potom rozrezal jej telo na menšie časti, ktoré natlačil do dvojice kufrov. Ďalší brutálne zavraždil a znásilnil penzistku.

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 347
Celková čítanosť: 759501x
Priemerná čítanosť článkov: 2189x

Autor blogu

Kategórie