Založ si blog

Viem, že nič neviem… !?

Filozof Sokrates 400 rokov pred Kristom žil,
osvietené, aj iné vzácne výroky pripravil.
Ranokresťania sa ho snažili prijať za svojho,
jeho učenie ich pred starovekým svetom zobudilo.

Mal silné morálne a povzbudivé podnety,
vyjadroval nesúhlas s trestom smrti.
Pre jeho vtedajšie rozporuplné názory,
bol k smrti nemilo odsúdený.

„Poznaj seba“ – oči sa ti otvoria.
„Ja nie som Aténčan, ani Grék, ale som občan sveta“.
„Nerobte iným to, čo vás hnevá,
ak vám to aj iní často robia“.

„Život, ktorý je neskúšaný, nie je hoden žitia“.
„Dajte pozor na neplodnosť zaneprázdneného života“.
„Myseľ je všetko a to, čo si myslíte, tým sa stanete“.
„Závisť je vredom duše“.

„Skutočná múdrosť prichádza ku každému,
keď si uvedomí, ako málo rozumie svetu“.
„Každý skutok má svoje radosti a svoju cennosť“.
„Začiatkom múdrosti je zvedavosť“.

„Buďte milí k ľuďom, lebo mnohí bojujú tvrdý boj“.
„Nechajte toho, kto chce pohnúť svetom,
aby najprv pohol sám sebou“.
„Viem, že som inteligentný, pretože, viem že nič neviem“.

Sokrates, Platón, Aristoteles i ďalšie osobnosti,
nám pre naše blahé, čestné žitie – idey pripravili.
Preto na nich s úctou a vďakou spomínajme,
za ich triumfálne podnety – Bohu ďakujme.

O Božiu milosť pre svetový mier prosme!

09.05.2024

Zjavila sa totiž Božia milosť,prinášajúca spásu všetkým ľuďom,uprostred prenasledovania, zmätku, vojen,Pán Ježiš prichádza s víťazstvom späť. Terajší svet je mamonársky, zle rozdelený,každý chce byť vládcom – majiteľom na zemi,rozbroje, nespravodlivosť a nenávisť narastá,mnohí trpia, nešťastných a hladujúcich pribúda. Preto sa poďme už zmeniť [...]

Môj drahý Pane, vyuč ma

04.05.2024

Potrebujem môj Pane Tvoje inštrukcie,nech ma to ku Kristovmu krížu motivuje,by som bol omilostený a z viery mi odpustené,aby som si bol Tvojho vedenia plný vedome. Nuž, dvíhaj oči k nebesám a Boha pros,nech očistí tvoju ohavnosť, hriech a lož.V Baránkovej knihe života byť zapísaný,Boh úprimné slzy zotrie, tomu kto je vykúpený. MYSLI … HOVOR … KONAJ NA SLOVO,keď ho [...]

Oj, láska naša, svieť nám, svieť!

27.04.2024

Ój, láska naša – vec prešťastná,pokoj i radosť nám prináša,keď nám srdce láskou horí,očarí nás – veď sme šťastní. Čo z lásky vyviera, nikdy neuschne,dotvára v nás dielo prevzácne.Stávame sa božími nástrojmi,by sme druhým nehu priniesli. Biblia nás všetkých prosí – vedie,žite láskou – je to Božie prianie!Ono nás to povedie v Bohu [...]

Mosta SNP

Pre otvárací koncert festivalu Starmus polícia upozorňuje na dopravné obmedzenia v Bratislave

11.05.2024 21:40

Počas oboch dní bude večer most SNP obojsmerne uzatvorený pre autá, prejazdný bude len pre MHD.

čaputová, černihiv, ukrajina

Čaputová navštívila ukrajinskú Černihivskú oblasť, vyzdvihla pomoc Slovenska

11.05.2024 21:03

Slovenská prezidentka Zuzana Čaputová pokračovala v sobotu vo svojej rozlúčkovej ceste po Ukrajine.

polícia

Polícia obvinila v prípade mŕtveho muža na Orave 59-ročného muža z vraždy

11.05.2024 19:54

Obvinený muž mal v rodinnom dome v Námestove po predchádzajúcom vzájomnom konflikte bodnúť do oblasti hrudníka 56-ročného muža.

Rusko Mišustin

Putin potvrdil zloženie novej vlády, ktorá bude mať desať vicepremiérov

11.05.2024 17:26, aktualizované: 19:31

Staronový ruský premiér Michail Mišustin predložil Štátnej dume kandidátov na posty v novej vláde.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 350
Celková čítanosť: 765906x
Priemerná čítanosť článkov: 2188x

Autor blogu

Kategórie